Zhou Youping – seryjny morderca z Changsha

Posted on 29 kwietnia 2010 - autor:

0


Pyt: Jeśli sam się nie podwieszałeś to dlaczego chciałeś żeby inni się wieszali?

Odp: Sprawia mi to przyjemność, lubię patrzeć jak inni się wieszają, coś w rodzaju zadowolenia.

Pyt: Gdzie byłeś jak tamci się wieszali, co robiłeś?

Odp: Siedziałem na łóżku i patrzyłem, jak widziałem że nie spadną, odchodziłem.

Pyt: Czy wiedziałeś co się stanie po Twoim odejściu?

Odp: Wiedziałem. Po tym jak się powiesili, bez mojej pomocy przy zdjęciu ich ze sznura mieli umrzeć. Szantażowali mnie, szczerze ich nienawidziłem i serdecznie życzyłem im śmierci.

Pyt: Szantażowali Cię i dlatego chciałeś żeby zginęli?

Odp: Do głębi nienawidzę ludzi, którzy mnie oszukują i którzy są dla mnie niedobrzy, a co do tych wszystkich, którzy później chcieli ode mnie pieniądze – chciałem ich załatwić.


W październiku i listopadzie ubiegłego roku w Changsha stolicy prowincji Hunan w kilkudniowych odstępach czasu doszło do serii zagadkowych zgonów mężczyzn. Wszystkie ofiary zginęły przez powieszenie. Początkowo chińska policja podejrzewała samobójstwa, jednak liczba popełnionych w niemal identyczny sposób „samobójstw”, brak listów pożegnalnych oraz innych oznak skłonności samobójczych denatów skłoniły jednak policjantów do przyjęcia hipotezy, że ofiary zginęły nie do końca z własnej woli. Dzięki informacjom dostarczonym przez właścicielkę jednego z hoteli policja natrafiła na trop. W ciągu kilku dni zatrzymano podejrzanego.

Zhou Youping swoje przyszłe ofiary poznawał na forach i czatach dla gejów. W zamieszczonym ogłoszeniu podawał, że poszukuje „25-40 letnich dobrze zbudowanych mężczyzn o okrągłych twarzach i krótkich włosach”, którzy byliby chętni do odegrania roli „niewolników” i do udziału między innymi w zabawie w „podwieszanie”. Mężczyźni spotykali się w wynajętym przez Zhou pokoju hotelowym. Głównym punktem spotkania była zabawa w podwieszanie. Ofiara wieszała się na sznurze i miała wisieć do 10 sekund, po czym Zhou miał ją zdjąć ze sznura. Podwieszanie lub przyduszanie jest jedną z ekstremalnych, uznawanych przez wielu za perwersyjną, form gier seksualnych, znanych i stosowanych w środowisku chińskich homoseksualistów. Ofiary nigdy nie zobaczyły obiecanego wynagrodzenia – Zhou przyznał, że w ogłoszeniu owszem podawał, że na chętnych czeka spora nagroda, ale robił to wyłącznie dlatego aby na jego ofertę skusiło się jak najwięcej kandydatów.

Nie dla wszystkich mężczyzn, którzy spotkali się z Zhou koniec zabaw był tragiczny. Jedna z niedoszłych ofiar zrezygnowała na samym początku zabawy, pod jedną z nich urwał się sznur, a ostatnia dojechała do Changsha w dzień po zatrzymaniu podejrzanego.

Trudno powiedzieć czy zamordowanych do przyjazdu, niekiedy z bardzo odległych prowincji jak Heilongjiang czy Henan, skłoniła wyłącznie obiecana wysoka nagroda. Niektórzy z nich na co dzień byli żonaci i starannie ukrywali się przed otoczeniem ze swoimi skłonnościami.

Nie wiadomo też do końca dlaczego Zhou, były piosenkarz barowy, popełniał morderstwa. Sam twierdzi, że nienawidził tych wszystkich, którzy go oszukali lub chcieli go oszukać albo oczekiwali od niego pieniędzy (nomen omen które sam im obiecywał). Pierwszą jego ofiarą był homoseksualista z Changsha, którego poznał pod koniec września 2009 r. Po wspólnym spędzeniu kilku dni okazało się, że partner Zhou jest nosicielem wirusa HIV. Po szybkim rozstaniu znajomy przez kilka dni nagabywał Zhou telefonicznie i wyznawał mu swoje uczucia. W czasie ponownego spotkania Zhou postanowił pozbyć się chorego i natarczywego kochanka. To był pierwszy z serii.

W rodzinnej wiosce ludzie mówią o Zhou jako o trudnym dziecku. Ojciec został zabity podczas bójki, matka o synu mówi niechętnie, „wyrządzono mu krzywdę”. Znajomi twierdzą, że był normalnym kolegą. Z biegiem lat, po tym jak musiał ustąpić miejsca na scenie młodszym od siebie i stał się „zbędnym człowiekiem”, nie potrafił już zmienić swojego życia, ogarnęła go nuda i zaczął szukać mocniejszych wrażeń.

Sprawa Zhou Youpinga jest określana jako jeden z najpoważniejszych w Chinach przypadków zabójstw na tle seksualnym, w każdym razie spośród tych jakie zostały ujawnione.

Posted in: SPOŁECZEŃSTWO