Mediacje na medal

Posted on 13 lutego 2014 - autor:

0


Katarzyna Sarek
„Mediacje na medal”

source_tv_sohu_com

źródło:tv.sohu.com

„Mediacje na medal. „Wielkie utrapienia Chińczyków ściągają przed ekrany miliony widzów. Mediacyjne programy telewizyjne cieszą się coraz większą popularnością wśród chińskiej publiczności, choć niekoniecznie pokazują całe spektrum problemów społeczeństwa.

Już ponad 30 chińskich kanałów telewizyjnych może poszczycić się koncyliacyjnym talk show, w których zawodowi mediatorzy godzą skonfliktowane strony. O ile wcześniejsze gorące randkowe czy wyłaniające talenty programy zazwyczaj po jakimś czasie dostawały z Pekinu czerwoną kartkę i znikały z anteny, to godzące ludzi audycje niezmiennie cieszą się poparciem władz i zdobywają coraz szersze grono oddanych widzów.

Najsłynniejszym z nich jest nadawany nieprzerwanie i codziennie od 21 marca 2011 roku na kanale Jiangxi TV talk show „Jinpai tiaojie” (Mediacje na złoty medal), w którym ława ekspertów, a przy okazji również spora część Chin, z uwagą wysłuchuje zapętlonych w najróżniejsze konflikty ludzi.[…]

[…]Skąd rosnąca popularność? Powodów jest wiele. Jednym z nich jest tradycyjna powściągliwość w wywlekaniu domowych brudów na zewnątrz. Nie przyzwyczajona do publicznego ekshibicjonizmu chińska widownia z olbrzymim zainteresowaniem ogląda zaciekłe spory i wylewanie pomyj. To zamiłowanie do przyglądania się sprawia, że jakikolwiek konflikt w miejscu publicznym – czy to pyskówka, czy regularna bójka – przyciąga masę gapiów, którzy w kółeczku przyglądają się starciu, bynajmniej nie próbując interweniować lub rozdzielać stron. Czemuż więc producenci telewizyjni nie mieliby polepszać sobie wyników oglądalności, pokazując na antenie prawdziwe, buzujące emocjami, płaczem i wściekłością konflikty?

Pełny tekst artykułu został opublikowany w Kulturze Liberalnej:
http://kulturaliberalna.pl/2014/02/13/chiny-mediacje-medal/

Reklamy
Posted in: SPOŁECZEŃSTWO